Konfiguracja celu dla osCommerce w Google Analytics

Dzięki utworzeniu Celu w Google Analytics możemy sprawdzać z jakich źródeł trafiają do nas klienci którzy składają zamówienia.

Bardzo pomocne jest to aby okreslić które medium reklamowe jest najbardziej korzystne dla naszego sklepu.

1. Logujemy się na swoje konto Analytics i przechodzimy do swojej strony i klikamy na górze administracja.

Powinien nam się pojawić taki ekran jak poniżej. Klikamy po prawej stronie w Cele

cel1

 

2. Klikamy czerwony przycisk +CEL

cel2

 

3. Przechodzimy do konfiguracji celu.

Wpisujemy nazwę celu

Jako Typ wybieramy Miejsce docelowe

i klikamy Dalsze kroki

cel4

 

4. Podajemy szczegóły celu.

Zaczyna się od …. tutaj wpisujemy http://www.naszadomena.pl/checkout_success.php

Opcjonalnie możemy podać kroki przed ostatecznym złożeniem zamówienia

wysyłka – checkout_shipping.php
płatność – checkout_payment.php
potwierdzenie – checkout_confirmation.php

 

cel5

Na samym końcu klikamy Utwórz cel.

 

Teraz aby najłatwiej zobaczyć realizacje naszego celu przechodzimy na samej górze do RAPORTOWANIE

Pozyskiwanie –> Cały ruch

cel6

i po prawej stronie, jest dodatkowa kolumna zawierająca informacje o Realizacji celu.

Oczywiście jest wiele innych szczegółowych raportów dotyczących Celów.

Po więcej informacji odsyłam do oficjalnej pomocy Google Analtycs

Leave a Reply