Dzięki utworzeniu Celu w Google Analytics możemy sprawdzać z jakich źródeł trafiają do nas klienci którzy składają zamówienia.
Bardzo pomocne jest to aby okreslić które medium reklamowe jest najbardziej korzystne dla naszego sklepu.
1. Logujemy się na swoje konto Analytics i przechodzimy do swojej strony i klikamy na górze administracja.
Powinien nam się pojawić taki ekran jak poniżej. Klikamy po prawej stronie w Cele
2. Klikamy czerwony przycisk +CEL
3. Przechodzimy do konfiguracji celu.
Wpisujemy nazwę celu
Jako Typ wybieramy Miejsce docelowe
i klikamy Dalsze kroki
4. Podajemy szczegóły celu.
Zaczyna się od …. tutaj wpisujemy http://www.naszadomena.pl/checkout_success.php
Opcjonalnie możemy podać kroki przed ostatecznym złożeniem zamówienia
wysyłka – checkout_shipping.php
płatność – checkout_payment.php
potwierdzenie – checkout_confirmation.php
Na samym końcu klikamy Utwórz cel.
Teraz aby najłatwiej zobaczyć realizacje naszego celu przechodzimy na samej górze do RAPORTOWANIE
Pozyskiwanie –> Cały ruch
i po prawej stronie, jest dodatkowa kolumna zawierająca informacje o Realizacji celu.
Oczywiście jest wiele innych szczegółowych raportów dotyczących Celów.
Po więcej informacji odsyłam do oficjalnej pomocy Google Analtycs