Jak przygotować dobry mailing?

Mailing cieszy się coraz większa popularnością jako forma promocji w Internecie. Jest tanim i skutecznym rozwiązaniem, zaś skierowanie wiadomości do dobrze określonej grupy użytkowników zwiększa szanse na skuteczność kampanii mailingowej.

Mailing. Jak stworzyć dobrą wiadomość?

Mailing jest jednak również pod pewnymi względami narzędziem wymagającym. Bez dobrze napisanej i ciekawej wiadomości, czyli listu skierowanego do odbiorcy, nie ma co liczyć na sukces. Jak zatem stworzyć dobry list, który zachęci odbiorcę do zapoznania się bliżej z ofertą?

Dobry list musi przede wszystkim wyraźnie określać, kto jest jego nadawcą. Jego treść i forma powinny być zwięzłe, czytelne i krótkie. Podobnie jak w  przypadku bannerów reklamowych, również i tu liczy się oryginalność i pomysłowość.

Najważniejszym elementem, na który trzeba zwrócić szczególną uwagę, jest tytuł wiadomości. To właśnie tytuł decyduje o tym, czy użytkownik odbierze wysłaną do niego wiadomość, czy też bez zaglądania przeniesie ją do kosza. To, że internauci kasują wiadomości nawet ich nie otwierając, nie jest rzadkością.

Ciekawy tytuł wiadomości zachęca do otworzeniu listu. O tym, czy zachęci on użytkownika do dokładniejszego zapoznania się z ofertą, decydować może forma wiadomości i jej atrakcyjność. Zwykła wiadomość tekstowa jest dla wielu użytkowników nudna, jednak już wiadomość w formie HTML, wzbogacona rysunkami, znacznie bardziej przyciąga uwagę odbiorcy.

Ponieważ trwa walka o przyciągnięcie uwagi odbiorcy, mailing wymaga coraz większej kreatywności i pomysłowości.

Leave a Reply