Categories: Książki

GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych

Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!

Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie – zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. „Harvard Business Review” uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.

Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie – od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!


Paweł Tkaczyk sam o sobie mówi, że „zarabia na życie opowiadaniem historii„. Od dziesięciu lat prowadzi firmę MIDEA, która buduje silne marki klientów, snując ich opowieści za pomocą technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z małymi czy nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla młodych przedsiębiorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystają m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistą nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak „Brief”), ale prowadzi także blog oraz podcast „Mała Wielka Firma”. Prywatnie jest miłośnikiem książek i horrorów klasy „B”.


Patroni medialni:

Paweł Tkaczyk

Tytuł : GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych
Tytuł oryginalny :
Data wydania : 2012-01-30
Ilość stron : 160
Oprawa : miękka

Cena : 39.00 zł

Marcin

Share
Published by
Marcin

Recent Posts

Przeniesienie domeny do innej firmy

Poniższy poradnik przedstawi krok po kroku w jaki sposób możemy przenieść domenę z jednej firmy…

9 lat ago

Konfiguracja celu dla osCommerce w Google Analytics

Dzięki utworzeniu Celu w Google Analytics możemy sprawdzać z jakich źródeł trafiają do nas klienci…

10 lat ago

Przesyłanie filmów na youtube.

­ Przesyłanie filmów na youtube.   Wstęp Jak wiadomo, wielu użytkowników posiada swoje kanały w…

10 lat ago

Dochód pasywny i marketing sieciowy

Przeglądając poradniki dotyczące dochodu pasywnego, można dojść do wniosku, że to sposób na to, jak…

10 lat ago

Skopiowanie WordPress na drugą stronę

Czasami potrzebujemy zrobić kopię naszej strony Wordpress na drugą domenę. Np. chcemy zachować układ strony…

10 lat ago

Przekierowanie 301 na drugą domenę

Jeżeli potrzebujemy przekierować jedną domenę na drugą wykorzystujemy do tego "301 redirect" Domena która ma…

10 lat ago